کد مطلب: 17007 تعداد بازدید: ۱۷۰

کارگاه «روانشناسی تبلیغ» در مدرسه علمیه الغدیر تهران (خواهران) برگزار شد.

دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴
پژوهشگر ارشد پژوهشگاه علوم: «ارتباطات موثرترین فرایند برای تبلیغ در عرصه دین است.»

مدرسه علمیه الغدیر تهران (خواهران) در روز یک شنبه 22/9/94 اقدام به برگزاری کارگاهی با عنوان «روانشناسی تبلیغ» نمود.
در ین کارگاه آقای دکتر ریزانه دانش آموخته در سه رشته پیراپزشکی، روانشناسی و مدیریت و پژوهشگاه ارشد پژوهشگاه علوم به بیان شیوه های تبلیغی روانشناسانه در جامعه امروز پرداخت.
وی با اشاره به این که یک سیستم مجموعه ای هماهنگ است که برای رسیدن به یک هدف مشترک کار می کند؛ در ادامه افزود:« در حوزه تبلیغ دین، بخش ارتباط، مهمترین بخش است و باید اهتمام ویژه ای برای هر چه بهتر عملی شدن مفاهیم تبلیغی در این عرصه داشت.»
دکتر ریزانه گفت:« سیستم ارتباطات دارای اقسامی است که آن را تبدیل به یک فرایند می کند و این بدان معنا خواهد بود که ارتباطات یک عامل محرک و پویا است.»
وی با تاکید بر این مساله که باید هر سه حوزه با هم تقویت شود، خاطر نشان کرد:« اگر چه بخش رفتار بیشترین تاثیر را دارد اما اگر فردی بخواهد به تنهایی در یکی از سه حوزه فعالیت کند دچار انحراف از حق و حقیقت خواهد شد بنابراین باید در هر سه زمینه فعالیت هماهنگ صورت پذیرد.»
این پژوهشگر ارشد پژوهشگاه علوم با بیان انواع کانال های ارتباطی؛ بخش غیر کلامی آ« را به منظور فعال کردن حوزه فکری دیگران موثر تر دانسته و با اشاره برخی از آیات و روایات؛ ارتباط غیر کلامی را دارای اثرگذاری بیشتر معرفی کرد.
وی در خاتمه؛ به آموزش تعدادی از مهارت های تبلیغ، بر مبنای این نظریات پرداخت.
لازم به ذکر است جلسات بعدی این کرگاه آموزشی، از جانب دفتر فرهنگی مدرسه علمیه الغدیر تهران (خواهران)، متعاقبا اعلام خواهد شد.