امروز وسایل ارتباط جمعی (رادیو، تلویزیون و اینترنت) از مهم ترین لوازم زندگی ما شده اند و با در اختیار گرفتن افکار مخاطبان و تغییر نگرش در آنان رفتارشان رانیز کنترل نمایند.
فلسفه وجودی هر رسانه ای، ارتباط و جذب مخاطب است. تعدد و تکثر تصاعدی وسایل ارتباط جمعی، محدودیت زمان و توان مخاطبان از طرفی و آثار مخرب انفجار اطلاعات و ترویج افکار سکولاری در سطوح مختلف، از طرف دیگر، ما را در عرصه رقابتی جدی قرار داده است که ضمن جدیت در تبلیغ و گسترش ارزشهای الهی، باید به مجاهدت در این جهاد فرهنگی بپردازیم و شگردهای تبلیغی دشمن را شناسایی و با آنها مقابله کنیم.
مبلغ امروز نیاز به سواد رسانه ای دارد تا بتواند با آگاهی از این محیط، خود و دیگران را از آسیب های آن مصون بدارد و از سویی دیگر تحلیل گر باشد تا بتواند محتوای تولید شده در این فضا را نقد و بررسی کند؛ علاوه بر آن باید تولید کننده هم باشد و بدون تولید محصول رسانه ای نه منتقد خوبی خواهد شد و نه توانایی این را خواهد داشت که در فرهنگ مشارکت کند.
به همین جهت و در راستای آموزش سواد رسانه ای به مخاطبانی که قصد تبلیغ در فضای سایبری و شبکه های اجتماعی را دارند می توانند از فایل های پاورپویتی که در اینجا برای دانلود قرار داده ایم استفاده کنند. این پاورپوینت ها بر اساس سری کتاب های سواد رسانه ای (12 جلد) طراحی شده که بخش اول آن (سواد رسانه ای - مفاهیم و کلیات) را برای دانلود از لینک زیر می توانید دریافت کنید.
دانلود بخش اول:
دانلود بخش دوم: